Aamir Khan

Bollywood’n hem duygusal hem de gerçekçilik anlamında Hollywood’dan daha başarılı olduğuna inanıyorum. Sinema dünyasında yinelenen öğeleri kullanmasına ve kimi zaman diğer kıtalardaki hikayeleri tekrarlamasına rağmen özgün bir sinema diline sahip olduklarını düşünüyorum. Hem bu sebeplerle hem de bana Barış Manço’yu anımsattığı için Bollywood’un en ünlü ve en fazla kazanan aktöründen, senaristinden ve yapımcısına burada yer vermek istedim. aamir-khan- 21. yüzyıl sinemasında kendi kültür öğelerini yaşatmaya devam eden Bollywood’un yıldızı, Aamir Khan, ailesi ve ekip arkadaşları başarılı projelere imza atıyorlar. Sanat toplum için midir, sorusu yüzyıllardır tartışmaya açık; ancak bence sanat, yaşam içindir. Ne tamamen toplumun ne de tamamen sanatın nedeni ya da sonucu değildir. Bu konudaki düşüncemi değiştirmemekle birlikte hem sanatsal hem toplumsal hem de sosyolojik filmlerde rol alan; birbirinden farklı konu ve türdeki filmleri yöneten Aamir Khan, içine sıkıştığımız toplumsal kural ve baskıyı kabul etmiyor. Aamir Khan hakkında daha detaylı bilgi edinmek için kendi blogu olan http://www.aamirkhan.com u ziyaret edebilirsiniz. Aamir Khan filmlerinden benim seçtiklerim; Her Çocuk Özeldir (Taare Zameen Par) Aamir Khan Productions yapımı olmasının yanı sıra senaryosu Khan tarafından yazılmış. Lagaan: One Upon a Time in India Mumbai Diaries 3 Idiots Ghajini

This entry was posted in İzlediklerim and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment